Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Leerzaam : samen leren in Dalton en vmbo : negen portretten
Author:
ISBN: 9044117238 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 1998 werd een start gemaakt het het vmbo. Daltonscholen in heel Nederland vormden een netwerk om hun ervaringen met de invoering uit te wisselen en te leren van elkaar. In dit kader bezocht de auteur kleine scholen en grotere scholengemeenschappen. Ze vroeg docenten en schoolleiders te vertellen over hun werk, hun achtergrond, de motivatie en het plezeier in wat ze doen. De negen portretten geven een gevarieerd beeld van wat zich binnen het huidige vmbo afspeelt. Uit alle verhalen in deze bundel komt naar voren welke mogelijkheden de combinatie Dalton en vmbo biedt. (Bron: covertekst)


Book
Geef ze de ruimte: naar een inspirerende leer- en werk- en speelomgeving in de basisschool
Authors: ---
ISBN: 9070961253 Year: 2004 Publisher: Valthe De Freinetbeweging


Book
Statistiques: retour aux sources
Authors: ---
ISBN: 2747560589 9782747560580 Year: 2004 Volume: 11 Publisher: Paris L'Harmattan

Going coed : women's experiences in formerly men's colleges and universities, 1950 - 2000.
Authors: ---
ISBN: 0826514499 Year: 2004 Publisher: Nashville: Vanderbilt university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vrouwen maken nu een groot deel tot een kleine meerderheid uit van de studenten in het hoger onderwijs en aan de universiteiten. Dat is een vrij recent fenomeen, zoals je in dit boek kan nalezen. De geschiedenis van het gemengde hoger onderwijs in de Verenigde Staten wordt verhaald. Vrouwen werden in de tweede helft van de twintigste eeuw voor het eerst toegelaten aan voorheen uitsluitend door mannen bevolkte universiteiten. Zij kwamen in een omgeving terecht waar ze nog hun plaats moesten veroveren en waar maar weinig rolmodellen voorhanden waren.


Book
La mixité dans l'éducation. Enjeux passés et présents

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 1791 Condorcet passionately defended “common education for both sexes in mixed schools” as a democratic measure - but his words fell on deaf ears. Nine decades later, the Republicans opted for single-sex schools when they created state secondary education for girls. Despite the spread of co-education in the United States and elsewhere, mixed-sex education remained a Utopia in late 19th century France. It was not until 1976 that mixed-sex education became the norm at all levels of education and was no longer the subject of debate and controversy. However, we now know, as Geneviève Fraisse wrote, that “mixed-sex education is necessary, but not sufficient, to break down persistent inequalities”. The history of this pedagogical revolution, its opponents and defenders, its successes and failures, had not yet been fully recorded. In this volume, historians and sociologists present us with analyses from the distant and recent past as well as comparisons with other European countries where mixed-sex education is the subject of debate. Whereas the issue of mixed-sex education has become a subject of public debate, its history and challenges deserve mention as they show the extent to which putting boys and girls together has never been purely a question of gender management. It affects society as a whole.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by